Kommende arrangementer og kurser

Vi afholder jævnligt arrangementer, turer og kurser f.eks. Biologimarathon, Marsvinsafari, Ørneture m.m. Hold i øvrigt øje med kursusopslag på Facebook og i Kaskelot. Du kan se mere om afholdte kurser og ture her.

Særrundvisning i Botanisk Have

Oplev Botanisk Have og det berømte victorianske Palmehus fra 1874 på en guidet tur rundt i Danmarks største videnskabelige samling af planter fra hele verden. På denne særlige rundvisning kommer vi forbi et udvalg af havens highlights med de bedste og vildeste plantehistorier fra bierne & blomsterne over særlige tilpasninger til mord, magi og medicin. Vi kigger også ind i havens Conservation-hus, der indeholder arter, som enten er truede eller udryddede i naturen. Undervejs snakker vi om, hvordan man kan bruge haven med elever i undervisningen. Ruten afstemmes efter årstiden og dagens vejr.

TID: Søndag d. 8. marts kl. 15.00 – ca. 16.30
MØDESTED: Hovedindgangen til Botanisk Have ved Nørreport Station (Gothersgade 128) på pladsen foran Botanisk Haves butik. Rundvisningen starter til tiden. Man kan ikke tilgå rundvisningen efter afgang.
OBS: max. 25 pers.

PRIS: Medlemmer og medlemmers familie: 80,-
Ikke medlemmer: 150,-
TILMELDING: Senest 28.2. pr. e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på tlf: 86 96 36 35. Husk at oplyse evt. medlemsnr. ved tilmelding