Kommende arrangementer og kurser

Kom med Biologiforbundet til ørnenes rige

I kølvandet på forårets Kaskelot temanummer om havørnen er det, i samarbejde med Dansk Ornitologisk Forening (DOF), lykkedes os at arrangere en ørnetur til Lille Vildmose, som er det eneste sted i landet, hvor både havørn og kongeørn yngler.

Foto wiki com 4

Program:

Efter en introduktion til området og ørnene vil vi, fra forskellige strategiske punkter, forsøge at få ørnene at se. Samtidig vil vi få et indtryk af områdets øvrige fugleliv, som gerne er righoldigt på dette tidspunkt.

Turleder vil være Hans Christophersen fra Projekt Ørn under Dansk Ornitologisk Forening. Hans har arbejdet med overvågning af ørnene siden de første ørne etablerede sig for godt 20 år siden og vil undervejs fortælle om både projektet, ørnenes status i Danmark samt om alt det, vi nu ellers får øje på i kikkerten.

Tidspunkt: Lørdag d. 26. oktober kl. 12.30 - ca. 16.

Tilmelding: Til Biologiforbundets sekretariat på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 86 96 36 35 senest onsdag d. 23. oktober.

Pris: Medlemmer af Biologiforbundet (+ medlemmers familie): 50,- (oplys medlemsnummer eller institution ved tilmelding). Ikke medlemmer: 100,-.

Mødested: Lille Vildmosecentret (P-pladsen), Birkesøvej 16, Dokkedal, 9280 Storvorde.

Praktisk: Da vi kommer til at spadsere en del, så husk godt fodtøj, kikkert og kaffe/te. Biologiforbundet sørger for kagen. Der vil også være lidt transport rundt i området i egne biler.

Lillevildmose.dk
Foto: Lillevildmose.dk