Kaskelot

3 Kaskelotter xsmKaskelot udsendes til medlemmer af Biologiforbundet 5 gange om året. I hvert nummer kan du finde aktuelle, biologifaglige artikler samt didaktiske artikler og undervisningsmateriale - lige klar til brug!

Blandt vores skribenter er forskere, biologer, biologilærere, didaktikere og mange andre fagfolk, som er nøje udvalgt til at bidrage med lige præcis det emne, som de er eksperter på. Desuden indeholder Kaskelot en række faste indslag som lederen, videnskabet, kursusopslag, nyt fra foreningen, lejlighedsvise reportager, interviews og anmeldelser samt meget andet.

Hvert nummer har et tema, som kan være alt lige fra Havnemolens biologi til Stamceller eller Bæredygtighed. Temaerne afspejler altid relevante emner inden for biologiens verden og tager gerne udgangspunkt i den aktuelle debat eller ny forskning. Alle temaer har en undervisningsrelateret vinkel.

Supplerende undervisningsmateriale og links lægges her på hjemmesiden under punktet "Undervisning".

Bliv medlem af Biologiforbundet og modtag medlemsbladet Kaskelot 5 gange årligt. Så er du sikret masser af biologifaglig inspiration!